-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17155 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

دليل نبوّت پيامبر اسلام چيست ؟
يكي از راههاي اثبات نبوت پيامبر ، از جمله نبي مكرم اسلام ، آوردن معجزه است . و معجزه ، انجام امور خارق العادّه اي است كه از حيطه قدرت انسان ها خارج است . چنين اموري حكايت از اين دارند كه آورنده آن با عالم غيب و ملكوت در ارتباط بوده و از آن كمك مي گيرد . پيامبر اسلام نيز معجزات بسياري داشت كه در كتاب هاي تاريخي نقل شده است . اين معجزات گواهي بر نبوّت آن بزرگوار است .
ليكن ، بزرگ ترين معجزه پيامبر ، قرآن كريم است . خداوند در قرآن ، در اين باره مي فرمايد : « و ما كنت تتلو من قبله من كتاب و لا تخطّه بيمينك اذا لارتاب المبطلون؛ و تو پيش از اين {P - سوره عنكبوت ، آيه 48 . P}
چنين نبودي كه كتابي بخواني و نه چيزي با دست خود بنويسي [كه اگر غير از اين بود] منكران [قرآن و نبوت ، در نبوت تو] شك مي كردند » .
در اين آيه به امّي بودن آن حضرت اشاره شده است؛ يعني با اينكه ايشان قبل از نبوّت در مكتبي قدم نگذاشته و درسي نخوانده و چيزي ننوشته بود ، با اين وجود كتابي مانند قرآن آورد كه داراي معارف بلند و حيرت آور و پاسخگوي همه نيازهاي انسان هاست . اين خود ، اعجاز و بزرگ ترين دليل بر نبوّت آن حضرت است . پي بردن بهتر و بيشتر به اين اعجاز با مطالعه و تدبّر و تفكّر در آيات قرآن مجيد به دست مي آيد و انسان از مطالعه در محتواي تعاليم رسول اللَّه « ص » درمي يابد كه اين تعاليم و معارف از منبع و حياني و الهي بوده است .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.